Ako ne vidite slike, ili se newsletter ne prikazuje ispravno, kliknite ovde!
ASMEDI
NEWSLETTER
Decembar 2017
Asocijacija Medija
No. 307
U OVOM BROJU
Veći budžet za medije
Projekat “Mladi mediji” i u 2018. godini
Prava mera medija
Amerika ukinula neutralnost interneta
Zašto je Reno ušao u medijski sektor?
Izvinjenje Melaniji Tramp
PRIJATELJI NEWSLETTERA
Telekom Srbija

PROSLEDI PRIJATELJU
Imate prijatelja u medijskoj industriji ili mislite da bi ga zanimao ovaj newsletter?
pošalji prijatelju!
POŠALJITE NAM VEST
Ako mislite da imate vest čije je mesto u newsletter-u, možete nam je poslati
putem email-a!
KONTAKT


Francuska 5
11000 Beograd
T/F: (+381 11) 30 65 545
Mob: (+381 64) 83 38 071
arhiva.asmedi.org
info@asmedi.org



Facebook Twitter LinkedIn Email Digg More...































































































































































































































































































  Facebook Twitter LinkedIn Email Digg More...
  MEDIJI - DRUŠTVO - DOGAĐAJI
 

MAĐAR SO PROSLAVIO TRI JUBILEJA

Izdavačka kuća Magyar Szo, članica Asocijacije medija, svečanom proslavom u Novosadskom pozorištu, 20. decembra, obeležila je tri velika jubileja: 70 godina dečijeg lista na mađarskom jeziku Jó Pajtás, 60 godina od osnivanja štamparije Forum i 73 godine dnevnog lista Magyar Szó. Prisutne su pozdravili Rozalija Ekres, direktorka Mađar soa, Marta Varju, glavna urednica Mađar so, Zoltan Berta, direktor Forum štamparije, kao i predsednik Pokrajinske vlade Igor Mirović koji je istakao značaj ove izdavačke kuće za državu Srbiju i rekao da je u predlogu pokrajinskog budžeta za 2018. godinu za celokupan sistem javnog informisanja opredeljeno je 341 milion dinara, od čega 284 miliona za manjinske medije. Predsednik Skupštine APV Ištvan Pastor naglasio je da su listovi Magyar Szó i Jó Pajtás, kao i štamparija Forum, u prethodnih sedam decenija pružili veliki doprinos "pisanoj mađaraskoj reči" u Vojvodini i Republici Srbiji. Na svečanosti su dodeljene godišnje novinarske nagrade kao i nagrade istaknutim pojedincima za rad u ovom preduzeću i jubilarne nagrade zaposlenima sa 10, 20, 30, 35 i 40 godina radnog staža.


NEMA ODGOVORA ALI IMA IZVINJENJA

Predsednica Vlade Srbije Ana Brnabić izvinila se Grupi za slobodu medija što u najavljnom roku nije odgovorila na 13 zahteva za poboljšanje medijske situacije u zemlji, koji su joj dostavljeni na sastanku 14. novembra. "Istina. Dugujem izvinjenje. Nismo bili dovoljno efikasni. Moja krivica. Uskoro šaljemo, pa se nadam sledećem sastanku", poručila je Brnabić na Tviter nalogu. Grupa za slobodu medija u saopštenju objavljenom nešto pre toga kritikovala je premijerku što ni mesec dana posle njenog sastanka sa predstavnicima Grupe nije odgovorila na dostavljene zahteve, iako se obavezala da će to učiniti u roku od dve nedelje.


VEĆI BUDŽET ZA MEDIJE

U budžetu Republike Srbije za 2018. godinu koji je prošle nedelje usvojila Narodna skupština, za medije je izdvojeno 5,4 milijardi dinara što je za 715 miliona dinara više nego u 2017. godini. Ali najveći deo tog povećanja (oko 500 miliona) planirano je za novu zgradu Radio – Televizije Vojvodine (RTV) za koju je ukupno odvojeno čak 903 miliona. Za finaniranje Javnih medijskih servisa u ovoj godini izdvojeno je četiri milijarde dinara, kao i u prethodne dve godine. U delu budžeta „podrška informisanja građana na teritoriji AP Kosovo i Metohija na srpskom jeziku“ izdvojeno je više od 9 miliona dinara. U ovom delu, osim toga što će biti finansirane usluge po ugovoru (280.000) i specijalizovane usluge (8.000.000), pojavljuju se i dotacije nevladinim organizacija od milion dinara, koje u prethodnoj godini nisu postojale. Pročitajte nastavak teksta OVDE.


PROJEKAT “MLADI MEDIJI” I U 2018. GODINI

Tokom trodnevne posete DW Akademiji u Bonu, predstavnici tri organizacije (Asocijacija medija, LokalPress i KOMS) koje u Srbiji implementiraju projekat “Mladi mediji”, prisustvovali su većem broju sastanaka, brainstorminga i prezentacija sa ciljem izrade plana aktivnosti za 2018. godinu. U ovom trenutku možemo da najavimo da će se aktivnosti realizovati u peridu od 15. februara do 15. novembra 2018. godine i da će obuhvatiti pored ranije najavljenog nastavka Programa multiplikatora (obuka izabranih novinara za rad sa mladim medijima), ponovo i Letnju školu novinarstva za srednjoškolce, ali i sasvim nove seminare i radionice sa akcentom na fotografiju, video, sadržaje za manjinske medije, oglašavanje u medijima za mlade... Kroz ovaj projekat uspešno je povezano delovanje medijskih udruženja i organizacija civilnog društva koje se bave mladima tako da će i u narednom periodu biti dosta zajedničkih aktivnosti.


PRAVA MERA MEDIJA

Projekat “Prava mera medija – šta su i zašto su značajna medijska merenja u Srbiji”, koji realizuje Asocijacija medija, a sufinasira ga Ministartsvo kulture i informisanja, ulazi u svoju završnu fazu. Radna grupa sastavljena od šest medijskih eksperata završila je istraživanje predviđeno ovim projektom i uskoro će završiti i rad na Studiji “Prava mera medija”, koja će dati presek stanja medijskih merenja u Srbiji. Studija će pokazati kakva merenja imamo u Srbiji, ko su izvori podataka, kakve metodologije se koriste, šta su karakteristike određenih kategorija medija i drugo. Autori Studije idu i korak dalje, pa će u skraćenom obliku biti predstavljen i presek medijskih merenja u više zemalja regiona i Evrope. Studija će imati i set zaključaka i preporuka koji će biti predstavljeni medijskoj zajednici sa ciljem da se posle javne rasprave o nalazima Studije, u njene zaključke unesu i mišljenja učesnika medijskog tržišta, što će doprineti kvalitetu Studije.


PROTIV LAŽNIH VESTI

Mreža za istraživanje kriminala i korupcije (KRIK) pokrenula je 21. decembra novi sajt "Raskrikavanje", koji će se boriti protiv lažnih vesti, prenosi FoNet. Čitaoci će moći da saznaju koji mediji najčešće objavljuju dezinformacije, šire propagandu ili pomažu kompanijama i pojedincima da se skriveno reklamiraju, a to su samo neke od kategorija u koje će biti svrstavane netačne vesti. Ideja za takav projekat nastala je iz sve većeg dezinformisanja čitalaca i njihovog dovođenja u zabludu. Novinari "Raskrikavanja" će svakodnevno proveravati tačnost medijskih objava, a pod lupom će biti i finansije urednika i vlasnika medija, navodi KRIK. Osim ocenjivanja pojedinačnih sadržaja, "Raskrikavanje" će, na osnovu svih zabeleženih ocena, automatski praviti liste medija i medijskih izvora upitnog kredibiliteta. "Raskrikavanje" je projekat KRIK, a ideja borbe protiv lažnih vesti razvijena je zajedno sa kolegama iz portala raskrinkavanje.ba iz Bosne i Hercegovine. Portal „Raskrikavanje“ finansira se sredstvima KRIK.


BROJ PREKRŠAJA I DALJE RASTE

Savet za štampu predstavio je rezultate monitoringa štampanih izdanja za period od marta do novembra 2017. godine u kome se kaže da su evidentirana 5.292 medijska sadržaja u kojima je bilo kršenja Kodeksa novinara Srbije, a "šampion" je Srpski telegraf sa 1.282 teksta u kojima se ne poštuju pravila profesije. Član Komisije za žalbu Saveta za štampu Petar Jeremić rekao je da je, pored Srpskog telegrafa, konstatovano da je dnevni list ALO imao 1.070 tekstova u kojima se krši Kodeks, Kurir 1.016, a Informer 953 teksta. Po prvi put predstavljeni su i nalazi monitringa osam informativnih portala: Telegraf, Espreso, Srbijadanas, 021, B92, Mondo, BKTV njuz i Noiz, o čemu je govorila Jelena Surčulija Milojević, sa Fakulteta političkih nauka. Za devet nedelja monitoringa, od 1. oktobra do 30. novembra, rekla je ona, zabeležena su 4.344 prekršaja i to najčešće nenavođenje izvora informacija, kršenja prava na privatnost i otkrivanje identiteta žrtava i osumnjičenih, kao i nepoštovanje kulture javne reči. Surčulija Milojević je rekla da je na portalu Espreso zabeležen najveći broj prekršaja, njih 1.548, na portalu Srbijadanas 938, Telegraf 824 i BKTV njuz 525 kršenja Kodeksa novinara.


“BEOGRADSKI GLAS” NOVO NEDELJNO IZDANJE

Prvi broj nedeljnika "Beogradski glas" našao se na kioscima 20. decembra, a glavni i odgovorni urednik je Milan Bečejić. Na sajtu Agencije za privredne registre (APR) objavljeno je da je list registrovan 11. decembra, a da je izdavač privredno društvo s ograničenom odgovornošću "Restart klub" d.o.o koje je u stopostotnom vlasništvu "Udruženja "Dosta je bilo - Restart". "Ovo je tipični informativno - politički nedeljnik. Bavićemo se temama od najšireg interesa za građane, ali je težište na beogradskim temama, kao i temama koju su globalno zanimljive", rekao je Bečejić. "Novine nisu u vlasništvu nijedne partije, niti će ovo biti stranački bilten", kaže Bečejić koji je bio zamenik glavnog i odgovornog urednika nedeljnika "Ekspres". Novine su zamišljene kao otvorene svim političkim opcijama, kao prilika da oni koji su gladni javnog prostora imaju gde da iskažu svoje političke ideje, programe i stavove”, kaže se u uvodniku prvog broja.


FANTOMSKA MEDIJSKA ORGANIZACIJA

Fantomska medijska organizacija puštoši medijske konkurse u Vojvodini, dok u lokalnim komisijama budžetski novac dodeljuju jedni drugima, javlja N1, pozivajući se na istraživanje Balkanske istraživačke regionalne mreže (BIRN). Prema nalazima BIRN, u gotovo trećini opština u pokrajini predstavnici Asocijacije elektronskih medija Vojvodine (AEMV) u lokalnim komisijama dodeljivali su budžetski novac jedni drugima, kao i televiziji u vlasništvu biznismena iz Šida Aleksandra Vinčića s kojim su poslovno povezani. Predstavnici Asocijacije bili su članovi u komisijama u 21 od ukupno 42 lokalne samouprave, koje su, zaključno s krajem novembra 2017. godine, raspisale konkurse za sufinansiranje medijskih sadržaja, tvrdi BIRN. Od toga 13 komisija u kojima su sedeli predstavnici AEMV dodelile su 39,1 milion dinara produkcijama u vlasništvu članova Asocijacije, televiziji Aleksandra Vinčića i osobama koje su sa njim povezane. Kako je istražio BIRN, samo u ovoj godini njihov ukupan prihod na medijskim konkursima bio je 45,4 miliona dinara, a od 2015. godine do danas oko 127 miliona dinara... Pročitajte nastavak ovog ineresantnog teksta OVDE.


BLOKIRAN RAČUN DNEVNIKA

Račun Dnevnik Vojvodina presa, izdavača novosadskog lista Dnevnik, blokiran je na iznos od 190.503.721,79 dinara, javlja Udruženje novinara Srbije (UNS), pozivajući se na sajt Narodne banke Srbije. Generalni direktor Dnevnik Vojvodina presa Dušan Vlaović za UNS kaže da je račun blokiran od 30. novembra, zbog duga koji ovo preduzeće ima prema štampariji Politike. "Dug je nastao u periodu od marta 2013. do leta 2014. godine. Pokrajinska Vlada je te 2013. godine, iako je postojala odluka Skupštine, prestala Dnevniku da isplaćuje po 5 miliona dinara mesečno, koje smo iskuljučivo koristili za štampu", objašnjava Vlaović. Zajednički vlasnik Dnevnika i Politike Miroslav Bogićević tada je tražio da iz štamparije Forum, gde je štampan list, pređemo u njegovu, Politikinu štampariju, uz tvrdnju da će on to sve platiti za prvih godinu dana, tvrdi Vlaović i napominje da "od toga nije bilo ništa". Direktorka Politike Mira Glišić Simić nije se ni odazivala na pozive UNS.


KAKO O MLADIMA PIŠU MEDIJI U SRBIJI

Krovna organizacija mladih Srbije (KOMS) u saradnji sa Stefanom Janjićem iz Novosadske novinarske škole sprovela je istraživanje o položaju mladih u medijima u Srbiji. KOMS je savez udruženja koji trenutno okuplja 97 organizacija članica (organizacije mladih i za mlade) sa čitave teritorije Republike Srbije i predstavlja najviše predstavničko telo mladih u Srbiji. Glavni zaključci istraživanja predstavljeni su na konferenciji Brave New Media, koja je u organizaciji DW akademije i OEBS misije u Srbiji, organizovana krajem novembra. Najvažnije zaključke pročitajte OVDE.


PRVA POSLOVNICA M:TEL AUSTRIA I GO4YU U BEČU

Članice Telekom Srbija grupe, kompanije m:tel Austria i GO4YU, otvorile su prvu zajedničku poslovnicu u Beču (Ulica Mariahilferstraße 103/8). O težnji Telekom Srbija grupe da, između ostalog, putem svojih usluga omogući ljudima globalnu povezanost, na svečanosti je govorila Natalija Jegdić, savetnik generalnog direktora za marketing i prodaju Telekom Srbija grupe i tom prilikom dodala: „Obe kompanije, m:tel Austria i GO4YU, zajedno sa drugim našim kompanijama, deo su Telekom Srbija grupe. U našem fokusu je da putem telekomunikacionih usluga povežemo naše ljude koji žive ili rade izvan Srbije, Bosne i Hercegovine i Crne Gore. Na veoma zahtevnom tržištu Austrije naša kompanija m:tel Austria pruža usluge mobilne telefonije, dok GO4YU pruža usluge televizije i fiksne telefonije. Njihovim zajedničkim nastupom i verujem sinergijskim efektom, pokrivamo bitne segmente komunikacije i na taj način ostvarujemo naš primarni cilj - zbližavamo ljude“. O brojnim pogodnostima koje u novootvorenom prodajnom mestu očekuju nove korisnike prisutnima je govorio Milenko Cvijanović, direktor m:tel Austria. Direktorka GO4YU, Jelena Radojković istakla je da sve nove korisnike GO4YU tokom decembra meseca očekuje sjajna promotivna ponuda.


PRIZNANJE ZA DAJREKT MEDIA SISTEM

Zaposleni u Dajrekt Media sistemu osvojili su priznanje "Nagrada za korporativno volontiranje" u kategoriji "Najuspešnije partnerstvo u lokalnoj zajednici" za obnovu amfiteatra na otvorenom u Dečjem selu u Sremskoj Kamenici. U obnovi i ulepšavanju amfiteatra, u otvorenom delu kompleksa ustanove socijalne zaštite "Dr Milorad Pavlović", učestvovalo je 50 zaposlenih u Dajrekt Media sistemu. Nakon što je zamenjen dotrajali beton, volonteri su ofarbali amfiteatar u boje duge, koje se spominju u himni Dečjeg sela. Istog dana je za decu u selu organizovana projekcija izložbe u virtuelnoj realnosti "Doživi Teslu", koju je kompanija poklonila Muzeju Nikole Tesle u Beogradu. Akcija uredjenja amfiteatra je trajala osam sati, a za to vreme je ofarbano oko 400 kvadratnih metara amfiteatra, koji je pre toga Dajrect Media renovirala. Nagradu za korporativno volontiranje dodeljuje Forum za odgovorno poslovanje i Smart kolektiv, sa ciljem da se prepoznaju i promovišu najbolje volonterske prakse u kompanijama.


 

 


  Facebook Twitter LinkedIn Email Digg More...
  REGIONI I SVET
 

AMERIKA UKINULA NEUTRALNOST INTERNETA

Odluka Komisije za komunikacije Sjedinjenih država od 14. decembra da ukine postojeće odredbe koje osiguravaju neutralnost interneta (princip da internet provajderi moraju da podjednako tretiraju sav onlajn saobraćaj, bez nepotrebnog ometanja) ugrožava slobodu medija na mreži - izjavio je predstavnik OEBSA za slobodu medija Harlem Desir, a prenosi FoNet. Komesari Federalne komisije za komunikacije (FCC) glasali su (3 za 2 protiv) da ukidaju postojeća pravila koja štite otvoreni internet i zabranjuju blokiranje ili naplaćivanje prioriteta internet sadržaja. Odluka FCC da ukine neutralnost interneta ugrožava pristup informacijama, slabi medijski ambijent, slobodu i pluralizam medija u Sjedinjenim Državama i prelivanjem će proizvesti globalne efekte. Ugrožavanje ostvarivanja ovih prava u digitalnom prostoru podstiče stvaranje hijerarhije informacija i podataka dostupnih na internetu, proizvodi "efekat hlađenja" za digitalne inovacije i ometanje slobode pojedinaca da biraju koji sadržaj žele da vide na mreži bez diskriminacije, rekao je Desir.


ZAŠTO JE RENO UŠAO U MEDIJSKI SEKTOR?

Kompanija Renault je nedavno preuzela 40 posto akcija u medijskoj kompaniji Challenges Group (izdavač vodećeg francuskog biznis magazina). A ustvari u pitanju je deo strategije koju ova kompanija ima za autonomna vozila. Reno predviđa da će u takozvanim samovozećim automobilima putnici imati više vremena za medijske sadržaje. - Projekat je u skladu sa strategijom Renoa kome je cilj da ponudi nove, kvalitetno povezane delatnosti i da poboljša korisnička iskustva, rekao je predsednik Renoa Carlos Ghosn. Reno nije želeo da otkrije koliko je platio za udeo u medijskoj grupaciji koja izdaje pet publikacija, uključujući i magazin Challenges, sličan renomiranom magazinu Fortune. Ovim preuzimanjem Renault je postao prvi proizvođač automobila na svetu koji se odlučio da uđe u medijski sektor.


IZVINJENJE MELANIJI TRAMP

Slovenački magazin za žene “Suzi” se početkom decembra izvinio prvoj dami Amerike Melaniji Tramp, zbog sugestije da je, dok je gradila manekensku karijeru u inostranstvu, radila kao elitna poslovna pratnja i saopštio da će joj isplatiti odštetu. List je naveo da je u avgustu 2016. objavio tekst sa tvrdnjom da je Melanija Tramp radila za modnu agenciju koja je, pored manekenskih, nudila i usluge elitne poslovne pratnje. Iz teksta bi se moglo zaključiti da je Melanija Tramp radila kao poslovna pratnja. Za to nemamo dokaze. Zato se izvinjavamo. Nismo imali nameru da povredimo i uvredimo gospođu Tramp, saopštio je magazin. Melanija Tramp je podnela tužbu protiv Suzi, javlja AP. List je naveo da je izvinjenje deo pravnog dogovora koji uključuje i isplatu novčane odštete.


FRANCUSKA TUŽILA AMAZON

Francusko ministarstvo privrede podnelo je tužbu trgovačkom sudu u Parizu protiv kompanije za internet trgovinu Amazon zbog zloupotrebe njene dominantne pozicije prema pojedinim dobavljačima, objavio je list Le Parsien. U tužbi, koja je usledila nakon dvogodišnje istrage regulatora za tržišnu konkurenciju, pitanja potrošača i borbu protiv prevara – DGCCRF, francusko ministarstvo privrede zatražilo je za Amazon kaznu od 10 miliona evra, navodi list. "Internet platforma je nametnula neujednačene odnose prema svojim dobavljačima", izjavio je predstavnik DGCCRF-a Loic Tanguy. Na primer, Amazon može jednostrano promeniti odredbe ugovora ili ih čak suspendovati. Trenutno, američki tehnološki div ima sklopljene ugovore s više od deset hiljada francuskih kompanija o prodaji njihovih proizvoda i usluga. Službenici ministarstva potvrdili su podnošenje tužbe protiv Amazona, no ne dajući više detalja. Glasnogovornik Amazona kazao je da kompanija ne komentariše pravosudne postupke.


BIZNIS INSAJDER LANSIRA IZDANJE U JUŽNOJ AFRICI

BUSINESS INSIDER, vodeće biznis izdanje za digitalnu generaciju, lansiraće novo izdanje u februaru 2018. godine u Južnoj Africi. U saradnji sa Media24, jedne od najvećih izdavačkih kompanija u Africi, koja je snažno prisutna i u onlajnu sa sajtom 24.com, Biznis insajder ima idealne uslove da izveštava o biznis temama relevantnim za ljude u drugim zemljama. Južno afričko izdanje uspešnog američkog informativnog portala biće petnaesto međunarodno izdanje i drugo u Africi. Januara 2017. godine pokrenuto je izdanje za Nigeriju, Keniju i Ganu, dok je prvo internacionalno izdanje počelo u Australiji 2013. godine. Južna Afrika ima rastuću, obrazovanu i tehnološki naprednu srednju klasu koja ima interesovanja za pouzdane, zabavne i razumljive poslovne vesti koje nudi ovo izdanje. Biznis insajder dolazi do 120 miliona jedinstvenih posetilaca mesečno preko svih platformi sa ukupno 15 izdanja u 20 zemalja. Portal je najveći američki biznis news sajt i jedan od najbrže rastućih news brendova u svetu. Axel Springer SE je većinski vlasnik Biznis insajdera od oktobra 2015. godine.


MESSENGER KIDS ZA DECU MLAĐU OD 13 GODINA

Po prvi put Facebook se otvara ka najmlađoj publici, tačnije deci mlađoj od 13 godina sa aplikacijom koja je dizanirana tako da neutrališe pretnje seksualnih predatora, piše sajt advertiser-serbia.com. Messenger Kids dozvoljava roditeljima da preuzmu aplikaciju na dečiji telefon ili tablet, naprave profil u njihovo ime i odobre članove porodice ili prijatelje koji će moći da se dopisuju ili gledaju sa njihovim detetom. Deci nije potreban Facebook profil ili broj telefona kako bi komunicirali putem Messenger Kids-a. Specijalni filteri za detekciju sprečavaju decu da dele golotinju, seksualni sadržaj ili nešto nasilno. Štaviše, i GIPHY dodatak je prilagođen da bude samo za uzrast dece do 13 godina.


MEDIA FREEDOM NAVIGATOR

Media Freedom Navigator: interaktivni vebsajt o slobodi medija, kao projekat DW akademije, nudi dubinske informacije i kreativni oblik učenja. Direktor DW akademije Christian Gramsch objašnjava koncept koji stoji iza ovog izdanja. “Navigator predstavlja jednu globalnu interaktivnu mapu koja pokazuje rangiranje medijskih sloboda širom sveta na bazi poznatih indikatora. On nudi skraćenu procenu stanja slobode medija. Umesto predstavljanja podataka organizacija kao što su Reporteri bez granica ili Freedom House, ovaj sajt dodatno nudi informaciju poređenja i kretanja ovih rangova. Mogu se naći i detaljniji prikazi, lista linkova, kao i kviz o pokazateljima slobode medija. Na ovaj način korisnici mogu i da se zabave dok stiču nova znanja. Navigator je namenjen ekspertima slobode medija i ljudskih prava, posebno u zemljama u kojima DW akademija ima partnere, kao što su nevladine organizacije, istraživače i novinare. Ovaj sajt je koristan i za ljude koji rade u sektoru spoljnih poslova ili razvojnih politika, koji se bave procenama političkih situacija u nekim zemljama.”


RUSKI ZAHTEV ZA BRISANJE NALOGA

Ruska federalna služba za nadzor komunikacija, informacionih tehnologija i mas medija (Roskomnadzor) naložila je kompaniji Tviter da odmah obriše nalog pokreta "Otvorena Rusija" ili će, u protivnom, u roku od 24 sata biti blokiran pristup toj društvenoj mreži na teritoriji cele Rusije. U zahtevu Roskomnadzora, koji je Tviter prosledio pokretu "Otvorena Rusija", navodi se da je zahtev za brisanje naloga u skladu sa nalogom državnog javnog tužilaštva da se ograniči javni pristup sajtovima na kojima se objavljuju protivzakonite informacije, prenosi Raša tudej. Predstavnici "Otvorene Rusije" rekli su agenciji Interfaks da su obavestili kompaniju Tviter da taj pokret ne krši nijedan zakon Rusije i da zahtev Roskomnadzora predstavlja kršenje slobode govora. Nevladinu organizaciju "Otvorena Rusija" osnovali su Mihail Hodorkovski i nekoliko njegovih saradnika 2001. godine, a ugašena je nekoliko godina kasnije, kada je Hodorkovski osuđen na višegodišnju kaznu zatvora zbog više krivičnih dela koje je napravio kao vlasnik naftne kompanije Jukos. Kada je u decembru 2013. godine izašao iz zatvora i napustio Rusiju, Hodorkovski je ponovo aktivirao pokret "Otvorena Rusija" kao mrežu nevladinih organizacija, čiji je cilj "pomaganje delu ruskog društva koje je evropski orijentisano".


Copyright - Asocijacija medija - 2017.
www.asmedi.org
info@asmedi.org

Članice-osnivači:
Adria Media Srbija; Akter Media Group d.o.o.; Alliance International Media; Attica Media Serbia; Europapress d.o.o.; NIP Fonet d.o.o.; Info Lokal Media Group; Kompanija Novosti AD; Kurir-info d.o.o.; Magyar Szo Lapkiado KFT;
Naše novine Info d.o.o.; Novi Magazin; NIP Nedeljnik d.o.o.; NIP Vranjske d.o.o.; Novinska agencija Beta Press d.o.o.;
Ringier - Axel Springer d.o.o.; Vreme d.o.o.
Ovaj email ste dobili jer se nalazite na mailing listi Asocijacije Medija.
Ukoliko ne želite više da primate ASMEDI Newsletter, možete se odjaviti ovde